V običajnem čustvenem razmerju je spomin tista mrtva praznina iz preteklosti, ki nam lahko povzroča težave. Pri brezpogojni ljubezni nas, prav nasprotno, praznina spomina ohranja v stiku z ljubljeno osebo. Odsotnost spomina polni praznino z zvoki in podobami, ki so se shranile v času in prostoru. Sporočilo iz preteklosti je čas na tajnici, ki še vedno teče. Fotografija je na videz negiben čas, ki pa se zmore ravno zdaj drseče premikati za nazaj. In ustvari film. V tem filmu je ljubezen tista, ki te komaj čaka. Njej si obljubil, da spet prideš.
Primož Čučnik
V čem je razlika med družinskim filmom, še tako težkim, in umetniškim izrazom, še tako težkim? V tem, da prvi za vedno ostane v družinskem albumu, drugi pa se vpiše v zgodovino umetniških posegov v čas. Film Tomaža Groma Komaj čakam, da prideš je umetniški izraz. Ne samo zato, ker se z njim izraža dokazan glasbeni ustvarjalec, ampak zato, ker se ob izzivu soočenja s težko izgubo v resnici radikalno sooča z medijem, s katerim se izraža. Kako to, da slika in zvok ne gresta skupaj? Zakaj je včasih nem posnetek najbolj zgovoren? Kako si lahko s projekcijo pretekle podobe prikličem ne le spomin, ampak tudi prihodnost? Vse to so vprašanja, na katera film izjemno intimno odgovarja. Se vidimo.
Stojan Pelko
Producent: |
Zavod Sploh |
Režiser: |
Tomaž Grom |
Scenarij: |
Tomaž Grom, Špela Trošt |
Kamera: |
Tomaž Grom, Špela Trošt, Katja Legin, Benjamin Kovač, Žiga Gruden
|
Montaža: |
Tomaž Grom, Špela Trošt
|
Direktor fotografije: |
Tomaž Grom |
Tomaž Grom is the founder and program manager of Zavod Sploh, focusing on musical and performing arts, education, and publishing. He curates the Neposlušno festival and previously curated sound cycles like Confine aperto and Zvokotok. Grom authored various performances, installations, and a full-length documentary, Šum Balkana. He created video portraits for Centralala.si and the film "Komaj čakam da prideš."
Collaborators in film and performing arts include Špela Trošt, Bojan Jablanovec, Tomi Janežič, Loup Abramovici, Špela Čadež, Iztok Kovač, Boris Petković, among others. Bands he's part of include Kutin/Grom, Tomažin/Grom, Samo Gromofon, and more.
As an improviser, Grom collaborates with various musicians and views music as a communicative medium, not just aesthetic pleasure. He explores the social context and sees composition as improvisation, allowing space for creativity, mistakes, and innovative solutions. Grom has participated in festivals worldwide and composed for theater, dance, puppet shows, and films.
In the realm of video and film, Grom has contributed to projects like "Med dvema ognjema," "Šum Balkana," "Slovo," and "Boles." He's also involved in creating video pieces, including "Osamitev: Zaklep1, Zaklep2, Zaklep3" and "Igraj se s sabo."