Naziv: Maribor in dokumentarni film kot poezija
Mentor: Jan Gogola
Kdaj: v petek, 16. septembra, ob 15. uri
Kje: v Vetrinjskem dvoru
Trajanje: 90-100 min, vključno z razpravo
Prvo poglavje: Stanko Vraz (Maribor kot pesem) in John Grierson (“Dokumentarec, to ni najboljši termin…”)
Dokumentarni film gledalce z določeno tematiko navadno seznani ter jih prek različnih prijemov in strategij poskuša usmerjati. Ob koncu filma naj bi tako dosegli zorni kot avtorja ali se z njegovo pozicijo celo identificirali. Obstaja pa tudi žanr, ki ga imenujemo poetični dokumentarni film. Ta dovoljuje poseganje po bolj eksperimentalnih pristopih in prepletih podob ter glasbenih vložkov, katerih namen je ustvarjanje atmosfere za doseganje posebne čustvene izkušnje, skorajda tako, kot to počne poezija.
Stanko Vraz ima v Mariboru poseben pomen, saj mu je prav on nadel takšno ime, kot ga mesto nosi danes. Leta 1926 je termin 'dokumentarec' skovan po besedah enega vodilnih teoretikov britanske in kanadske šole dokumentarnega filma, Johna Griersona. Kaj so pripovedovalske zmožnosti združitve obeh pristopov na filmskem traku? V prvem poglavju masterclassa bomo preizpraševali, na kakšen način lahko učinke poezije vpeljemo v žanr dokumentarnega filma.
Drugo poglavje: Robert Musil (“Ideja smo mi v določenem stanju obstoja.”) in primeri filmov v določenem stanju obstoja (Jan Gogola jr. kot režiser, urednik scenarija in predavatelj)
V drugem poglavju masterclassa se bomo po besedah Roberta Musila posvetili obravnavi filmov kot idej v določenem stanju obstoja.
Tretje poglavje: razprava
Masterclass organiziramo ob podpori Češkega veleposlaništva.
-> PRIJAVNICA