Režiser, snemalec in pisatelj Hubert Sauper, si zadnja tri desetletja prizadeva, da bi proces ustvarjanja nefikcijskega filma, zmanjšal skoraj na »nič«. Njegova prizadevanja segajo v pozna devetdeseta leta prejšnjega stoletja, ko je v Kongu in Tanzaniji, zavrgel skoraj vse, kar filmska ekipa ponavadi uporablja. V praksi to pomeni, da snemanje poteka brez stojal, kablov, umetnih luči, zvočne ekipe ... za snemanje zadostuje popolni minimum. To je majhna, a vrhunska kamera, zelo dober mikrofon in seveda najpomembnejša »sestavina«: čas, ki ga porabimo za pisanje, razmišljanje, raziskovanje in seveda spoznavanje, resnično, poglobljeno spoznavanje filmskih likov.
»Ko teče kamera, ni na svetu ničesar drugega kot oči, dih, misli, nasmeh, ali solze protagonistov,« pravi režiser. Vsi liki v Hubertovih filmih gledajo gledalca naravnost v oči in učinek je hipnotičen. Gledanje takšnega filma tako postane globoko in enigmatično potovanje.
Hubert Sauper bo udeležencem razkril nekaj svojih skrivnosti, kako ustvariti t.i. "movement-writing", kar beseda "cinemato-graphy" v prevodu tudi pomeni.
Dan prej, v 𝐩𝐞𝐭𝐞𝐤, 𝟐𝟎.𝟗.𝟐𝟎𝟐𝟒, 𝐨𝐛 𝟏𝟔𝐢𝐡, 𝐯 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐨 𝐆𝐓𝟐𝟐, 𝐛𝐨 𝐩𝐨𝐭𝐞𝐤𝐚𝐥𝐨 𝐬𝐧𝐞𝐦𝐚𝐧𝐣𝐞 𝐃𝐨𝐤𝐮𝐝𝐨𝐜 𝐩𝐨𝐝𝐜𝐚𝐬𝐭𝐚. O ustvarjanju dokumentarnih filmov bomo govorili z mentorjem masterclassa Hubertom Sauperjem, ki bo z nami delil svoje misli o ustvarjanju svetovne kinematografije skozi radikalni minimalizem in snemanju zgodb, v katerih je glavni fokus na odnosu med režiserjem in akterjem pred kamero. Gostitelj podkasta bo Žiga Brdnik, filmski kritik.
Masterclass bo izveden s finančno podporo Zveze društev slovenskih filmskih ustvarjalcev, Mestne občine Maribor, Slovenskega filmskega centra.
Vstop prost, prijava obvezna na spodnji povezavi.