Ideja temelji na življenjski zgodbi lokalnega brezdomca Mireka. Mirek je samotar, ki je že v mladosti vzljubil motorje in avte. Večji del življenja se je preživljal kot inštruktor vožnje, zasebni voznik in podobno. Ko je v starosti ostal brez bivanjskega prostora, je kot začasni dom začel uporabljati zapuščene avte. Ker Mirek ima potrebo po zbiranju odvrženih, a še vedno uporabnih stvari, so njegova zaklonišča hitro postajala vozila, prekrita s stvarmi. Čeprav je Mirek na svoj način organiziral in razporejal najdene predmete v kaotične inštalacije, so jih meščani doživljali kot moteče, na kar so mestni organi reagirali z odstranjevanjem vozil in predmetov z lokacij.
Odnos ljudstva do brezdomcev je v glavnem rezerviran, izogibajoč in zanikajoč. Če govorimo o polžih, večinoma prvo pomislimo na polževo hiško in ne na samo žival. Na metaforični ravni sem Mireka doživel kot polža, ki potrebuje ustrezno hiško, če ne želi konstantno biti zavračan in preganjan.
Film je nastal skozi spontano dokumentiranje dogodkov in je bil v celoti posnet z mobitelom brez vnaprej pripravljenega scenarija in finančne podpore.
Producent: |
Katowice Miasto Ogrodów |
Režiser: |
Danilo Milovanović |
Scenarij: |
Danilo Milovanović |
Kamera: |
Danilo Milovanović
|
Montaža: |
Danilo Milovanović
|
Direktor fotografije: |
Danilo Milovanović |
Ostali: |
Miroslaw Cegielski
Matylda Salajewska
Janusz Buczkowski
Mateusz Zegan
Anna Rogowicz
Filip Jonda
Natalija Milovanović
Szymon Kula
Karol Kobryn |
Danilo Milovanović (1992, Banja Luka) je diplomiral in magistriral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Del magistrskega študija je opravil na Akademiji Umprum v Pragi. Je dvakratni nominiranec za nagrado OHO ter prejemnik rezidenčnega ateljeja v kreativnem centru Švicarija v Ljubljani. Predstavil se je na številnih prizoriščih doma in v tujini. V svoji praksi se večinoma izraža v javnem prostoru, pri čemer umetniški koncept določa medij in pristop. Njegova dela so večinoma bežna, nespektakularna in vznikajo onkraj varnega terena umetniškega ustvarjanja. Na področje filma vstopa iz pozicije freelance umetnika. Giblje se med vizualno umetnostjo in dokumentarizmom tako na politično-aktivistični kot poetični ravni.